• +38(099)5295532 +38(097)0424087 +38(067)5951537
  • Години роботи с 09:00 до 17:30

Обратный звонок

Оставьте номер своего телефона, и мы перезвоним в течении рабочего дня


Я согласен(а) на обработку персональных данных

Главная Блог про танцы
Танець молодих козаків
Опубликовал: master / 20.09.2022 / Категория:

Танець молодих козаків. Сторінка вісім.

Друга фігура (40 тактів)
Виконується музичний супровід № 5, 6, 7, 8 і 9.
1—4-й такти. Обидва старих осавули, побачивши молодого, трохи відступають спиною назад у напрямку авансцени і довільно розводять руки в сторони трохи вище рівня плечей. Бурхливо вітаючи молодого осавула та висловлюючи радість з приводу зустрічі, підходять до нього з наміром поляскати дотепного витівника по кремезних грудях, але, помітивши решту молодих козаків, знову трохи відступають спиною назад у напрямку авансцени, збільшуючи поміж собою інтервали, а далі, закривши руки на талію і злегка присівши на обидві ноги за другою позицією, пильно оглядають молодь.
Наприкінці 4-го такту перший старий осавул змахує лівою рукою, наче запрошуючи приятеля йти за ним. Обидва старих осавули повертаються на чверть оберту праворуч обличчям до правого краю загального півкола.
5—8-й такти. Старі осавули, просуваючись простими кроками, почергово (перший, а потім другий) підходять до молодих козаків, що розташовані з правого краю загального півкола, і пильно розглядають кожного з них. Одночасно молодий осавул, просуваючись простими кроками від центра сцени до правого краю загального півкола, підходить до старих «бешкетників» і, відчуваючи хвилювання за підлеглих, спостерігає за їх маневрами.
Наприкінці 8-го такту другий старий осавул помахом правої руки запрошує приятеля йти за ним далі.
9—10-й такти. Старі осавули, починаючи з лівої ноги, виконують чотири простих кроки і, просуваючись один за одним уздовж загального півкола до його центра, як показано пунктиром на рис. 17, продовжують пильно розглядати кожного юнака. Одночасно молоді козаки, чекаючи на щось несподіване, з напруженням спостерігають за старими.
 

11-й такт. Старі осавули, повернувшись на півоберту ліворуч (під час повороту права нога — на низьких пів-пальцях навхрест лівої), нарешті побачивши те, чого шукали, загадково підморгують один одному. Одночасно молоді козаки напружено спостерігають за старими.
Наприкінці 11-го такту другий старий осавул, різко викинувши праву руку вперед у напрямку молодого козака, у якого ледь-ледь пробилися маленькі вуса, показує на нього приятелеві. Одночасно юнак, на якого звернули увагу старі осавули, знизуючи плечима, висловлює здивування.
12—14-й такти. Старі осавули, починаючи з правої ноги, виконують три простих кроки і, продовжуючи просуватися один за одним вздовж загального півкола, підходять до молодого козака, який безглуздо всміхається. Одночасно його товариші, що стояли поруч, відходять од нього праворуч і ліворуч, залишаючи юнака один на один із старими «бешкетниками».
Наприкінці 14-го такту другий старий осавул, повільно піднімаючи праву руку до обличчя юнака, хапає його за кінчик вуса. На обличчі молодого козака — біль і жах.
15—16-й такти. Старі осавули, підкрутивши вуса, показують їх довжину. Одночасно молодь висловлює захоплення витівкою старих, а молодий козак немов говорить: «Нічого не зробиш — не ростуть!».
17—20-й такти. Старі осавули, починаючи з лівої ноги, виконують козацький па де баск і, довільно поклавши один одному руки на плечі (перший — праву, другий — ліву; вільною рукою виконавці підкручують вуса, демонструючи їх довжину), просуваються по діагоналі від центра загального півкола у напрямку першої лівої куліси, як показано пунктиром на рис. 18. Одночасно молодий осавул, погрожуючи лівою рукою старим «розбишакам», виходить на середину сцени і звертається до молодих козаків, закликаючи їх позмагатися із старими, наче говорить: «Гей, хлопці! Нумо покажемо, на що ми здатні!»
21—24-й такти. Зберігаючи попереднє положення рук і починаючи з лівої ноги, старі осавули рухом № 18 відступають по діагоналі спиною назад від першої лівої куліси у напрямку третьої правої куліси, як показано пунктиром на рис. 18.

У обох виконавців вільна рука відведена в сторону трохи вище рівня плеча. Лікоть, злегка зігнутий і спрямований донизу, долоні — вперед, корпус прямий і ледь відхилений назад, погляд — перед собою. Одночасно молоді козаки, порушивши загальне півколо, ставлять списи у піраміди вздовж задника сцени. Дехто розглядає жупани.
25—28-й такти. Старі осавули, починаючи з лівої ноги, трохи нахиливши корпус уперед, виконують вихиляс-ник на місці.
Наприкінці 28-го такту виконавці, випроставши корпус і роз'єднавши руки, кінчиками пальців беруться за вуса. Лікті сильно зігнуті й спрямовані в сторони, корпус прямий, погляд — за напрямком руху.
29—32-й такти. Зберігаючи попереднє положення рук, старі осавули, починаючи з правої ноги, виконують рух № 19 і просуваються обличчям уперед у напрямку авансцени, як показано пунктиром на рис. 18.
33—40-й такти. Старі осавули з правої ноги виконують доріжку (рух № 20) і просуваються у напрямку третьої лівої куліси, як показано пунктиром на рис. 18.

Одночасно вісім молодих козаків вишиковуються по діагоналі двома лініями біля третьої правої куліси: чотири виконавці першої лінії — спиною до першої лівої, чотири виконавці другої лінії — спиною до третьої правої куліси. Решта — довільно розташовуються на сцені.
Наприкінці 40-го такту старі осавули, опинившись біля третьої лівої куліси, повертаються обличчям один до одного.

                                                                                       Сторінка 8.           

 

 

 

Комментарии

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
Регистрация Вход
Комментариев еще нет, ваш может стать первым.