ОПИС ТАНЦЮ
Перед початком танцю козаки на чолі з молодим осавулом вишиковуються один одному в потилицю у першій правій кулісі. У правій руці кожний виконавець тримає опис, ліва — в одних покладена на талію, у інших довільно опущена вздовж корпуса. Два старих осавули розташовуються у першій лівій кулісі обличчям один до одного. У танцюриста, який стоїть спиною до першої правої куліси, у правій руці бубон,
Вихідне положення — шоста позиція ніг.
Перша частина.
Виконуються вісім тактів музичного вступу.
Перша фігура (32 такти)
Виконується музичний супровід № 1 А.
1—31-й такти. З першої правої куліси, довільно просуваючись один за одним простими кроками по великому півколу проти ходу годинникової стрілки, як показано пунктиром на рис. 1, гомінко, з вигуками спілкуючись поміж собою, виходять молоді козаки: деякі з них ідуть по двоє, дехто, повернувшись обличчям до товаришів, які йдуть позаду, і вдаривши держаком списа по підлозі або змахнувши вільною рукою, наче закликає їх поспішати.
Рис. 1
Примітка. На 25—31-й такти з першої правої куліси виходить молодий осавул і, прямуючи простими кроками, як показано пунктиром на ряс. 1, стає у центрі сцени спиною до глядача. Поставивши спис поряд з носком правої ноги і відвівши праву руку із зброєю вперед праворуч на рівень плеча (лікоть вільний і спрямований донизу), а ліву закривши на талію, спостерігає за шикуванням підлеглих.
Наприкінці 31-го такту виконавці, утворивши Івелике півколо, повертаються на чверть оберту ліворуч обличчям до молодого осавула і фіксують позу: ставши у невеличку четверту позицію (ліва нога попереду) і поставивши описи поряд з носком правої ноги, праву руку із зброєю відводять Івперед праворуч на рівень плеча, а ліву закривають на талію. Корпус прямий, підтягнутий і злегка відхилений назад, голова ледь піднята, погляд спрямований на молодого осавула.
32-й такт. Молодий осавул, пильно оглянувши підлеглих, двічі вдаряє держаком списа по підлозі, наче подаючи команду: «Струнко!» (рис. 2). Одночасно, зберігаючи попереднє положення, козаки, виконуючи його команду, завмирають.
Примітка. Тривалість музичного супроводу довільна. Кількість тактів можна збільшити або зменшити ,в залежності від розміру сцени. Завершення виходу та утворення козаками великого півкола регулює молодий осавул, двічі вдаряючи держаком списа по підлозі— з останнім ударом тулумбаси замовкають.
ДАЛІ ПЕРЕЙДІТЬ НА НАСТУПНУ СТОРІНКУ
|