Третя фігура (24 такти)
Виконується музичний супровід А.
І—8-й такти. Козаки, спілкуючись поміж собою, довільно просуваються по сцені простими кроками, як показано пунктиром на рис. З, утворюючи загальне коло. Одночасно молодий осавул, трохи відступивши спиною назад у напрямку авансцени, (Приєднується до інших виконавців і заімикає загальне коло.
Наприкінці 8-го такту танцюристи повертаються обличчям до центра сцени і фіксують позу: ставиш у другу позицію і поставивши списи поряд з носком правої ноги, праву руку із зброєю відводять вперед праворуч на рівні плеча, а ліву закривають на талію, Корпус прямий, підтягнутий, погляд — перед собою.
9—16-й такти. Просуваючись рухом № 1 по загальному колу проти ходу годинникової стрілки, танцюристи виконують третю вправу із описами. На «раз» кожного непарного такту — невисоко відокремлюють списи од підлоги і, тримаючи зброю у вертикальному положенні, майже Івипроєтовуючіи лікоть, відводять праву руку праворуч на рівень плеча. На «два» — тримаючи зброю у тому ж положенні та згинаючи лікоть майже під прямим кутом, проводять праву руку ліворуч на рівень грудей і перехоплюють списи лівою рукою трохи нижче правої. На «раз» кожного парного такту — різко нахиливши списи під кутом 135° уперед і перехопивши їх правою рукою трохи позаду лівої, притискують ліктем правої руки до корпуса. На «два» — тримаючи зброю у тому самому положенні та рвучко відхиляючи корпус назад, довільно опускають ліву руку вздовж корпуса.
Наприкінці 16-го такту виконавці, закінчивши третю вправу із списами, стають у другу позицію, рівномірно розподіляючи вагу корпуса на обидві ноги. Корпус прямий, (підтягнутий, погляд спрямований до центра загального кола.
7—20-й такти. Козаки виконують четверту вправу Із описами. На «раз» 1-го такту — тримаючи зброю обома руками поперед себе (права трохи вище лівої), вдаряють держаком описів по підлозі, ставлячи їх поміж ніг. На «два» — глибоко присівши на обидві ноги за другою позицією, правою рукою перехоплюють зброю, беручи її за кінець держака. На «раз» 2-го такту — підвівшись із глибокого присідання і повернувши корпус на чверть оберту ліворуч обличчям за ходом годинникової стрілки, різко викидають сильно витягнуту праву руку із зброєю поперед себе під кутом 135°. Одночасно ліву опускають вздовж корпуса злегка відводять назад. На «два» — на уза. На «раз» 3-го такту — підхоплюють списи лівою ру-кою трохи вище правої. На «два»—повернувши корпус ще на чверть оберту ліворуч спиною до центра Ізагально-го кола, різко опускають обидві руки із списами в горизонтальне положення і, притискуючи зброю ліктем правої руки до корпуса, трохи присідають на обидві ноги за невеличкою четвертою позицією. На «раз» 4-го такту — повернувши корпус на півоберту праворуч обличчям до центра загального кола та описавши списами в повітрі вертикальну дугу, різко опускають обидві руки із зброєю у горизонтальне положення і, притискуючи її ліктем правої руки до корпуса, трохи присідають на обидві ноги за другою позицією. На «два» — Іповернувши списи у вертикальне положення, тримають зброю обома руками поперед себе (права рука трохи вище лівої).
21—24-й такти. Зберігаючи загальне коло, танцюристи повторюють четверту вправу із списами.
Наприкінці 24-го такту виконавці повертаються оличчям до центра загального кола, відводять праву руку із зброєю праворуч на рівень плеча (лікоть трохи зігнутий і спрямований донизу) і, ставши у другу позицію, вдаряють списами по підлозі, ставлячи їх на невеликій відстані від носка правої ноги. Одночасно ліву руку довільно опускають вздовж корпуса.
Сторінка 3.
ДАЛІ ПЕРЕЙДІТЬ НА НАСТУПНУ СТОРІНКУ
|