Главная » Статьи » Интересные факты

Рух козаків по колу

Четверта фігура (28 тактів). Рух козаків по колу.
Виконується музичний супровід В.
1—4-й такти. Зберігаючи попереднє положення, козаки, починаючи з правої Іноги, виконують вісім маршопо-дібних кроків за другою позицією на місці і, промовляючи речитативом у ритмі й темпі музичного супроводу: «Козакові без ратища, як дівчині без намиста!», почергово змінюють положення рук. На першу чверть кожного такту, виконуючи рух з правої ноги, ліву руку, стиснуту в кулачок, згинаючи їв лікті майже під прямим кутом, піднімають перед собою на рівень грудей. На другу чверть кожного такту, виконуючи рух з лівої ноги, ліву руку, випростовуючи лікоть, опускають вздовж корпуса й відводять трохи назад. Праву — весь час залишають у попередньому положенні.

5—8-й такти. Танцюристи з лівої ноги виконують рух № 2 і, повернувшись на чверть оберту праворуч, лівим плечем уперед, просуваються до центра загального кола, як показано пунктиром на рис. 4, утворюючи трохи менше коло.
Праву руку, невисоко відокремивши зброю од підлоги, залишають відведеною праворуч трохи вище рівня плеча (лікоть трохи зігнутий і спрямований донизу), лі-ну — піднімають перед собою на рівень грудей. Лікоть Іштягнутий, але не напружений, кисть пряма, долоня спрямована вгору вперед, корпус прямий, підтягнутий і Ілсгка відхилений назад, голова ледь піднята, погляд — :І,ч напрямком руху. Одночасно молодий осавул входить у центр кола і, ставши обличчям до глядача, спостерігає за козаками.


Наприкінці 8-го такту виконавці повертаються на чверть оберту праворуч, обличчям проти ходу годинникової стрілки, і, приставивши праву ногу до лівої за шостою позицією та трохи присівши на обидві ноги, різко опускають списи в горизонтальне положення, притискуючи їх ліктем правої руки до корпуса та одночасно вільно кладучи долоню лівої руки на ліве плече партнера, що стоїть попереду кожного танцюриста.
9—23-й такти. Зберігаючи попереднє положення, козаки виконують з лівої ноги рух № 3 і, поступово піднімаючи списи під кутом 135° угору, просуваються по трохи меншому колу обличчям проти ходу годинникової стрілки, як показано пунктиром на рис. 5.
 

24-й такт. Танцюристи, зробивши зіскок на обидві ноги за другою позицією, повертаються на чверть оберту ліворуч і, підхопивши списи лівою рукою трохи вище правої руки і описавши ними у повітрі справа наліво невелику дугу, спрямовують їх під кутом 135° до центра загального кола.
25-й такт. Танцюристи виконують з лівої ноги рух № 4 і, трохи відступаючи від центра загального кола назад і злегка відводячи обидві руки із зброєю повз правий бік за себе, різко опускають списи у горизонтальне положення.
26-й такт. Танцюристи виконують з лівої ноги рух № 5 і, трохи просуваючись до центра загального кола та виводячи обидві руки із зброєю вперед, різко піднімають списи під кутом 135° угору і спрямовують їх кінці до центра загального кола.
27-й такт. Тримаючи списи у тому ж положенні, виконавці на першу чверть такту різко опускаються на пране коліно. Одночасно молодий осавул, який під час виконання попередніх вправ стояв у центрі загального кола, взявши свій спис правою рукою за кінець держака, піднімає його високо вгору на витягнутій руці.
28-й такт. Продовжуючи тримати зброю у тому ж положенні, виконавці на першу чверть такту, різко опустивши списи, ставлять їх держаком на підлогу біля коліна правої ноги. На другу чверть — повертаючи корпус на чверть оберту праворуч, відводять списи від центра загального кола у вертикальне положення і трохи відхиляють праворуч.
Наприкінці 28-го такту, різко опустивши спис дони-:Іу, молодий осавул ударяє ним по підлозі. Одночасно решта танцюристів з ледь помітного підскоку глибоко присідають на обидві ноги за шостою позицією, а потім пружинячим рухом підводяться на весь зріст і змінюють положення рук. Невисоко відокремивши зброю од підло-І її, праву руку відводять праворуч на рівень плеча (лікоть трохи зігнутий і спрямований донизу), ліву — доцільно опускають вздовж корпуса і, розподілившись на дні групи (по дев'ять виконавців у кожній), повертаються в протилежні сторони: танцюристи правої половини :І;Ігального кола — на чверть оберту праворуч, обличчям проти ходу, а танцюристи лівої половини — на чверть оберту ліворуч, обличчям за ходом годинникової стрілки.
 

ДАЛІ ПЕРЕЙДІТЬ НА НАСТУПНУ СТОРІНКУ

 

Категория: Интересные факты | Добавил: master (26.09.2016)
Просмотров: 175 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar